Informacje o naborze
Termin rozstrzygnięcia konkursu
Kwiecień 2016 r.
Miejsce składania wniosków
Stowarzyszenie Aglomeracja Opolska
Związek Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych
Dział Oceny i Wyboru Projektów (I piętro)
ul. Horoszkiewicza 6, 45-301 Opole
Sposób składania wniosków o dofinansowanie
Wniosek o dofinansowanie projektu należy złożyć w formie:- elektronicznej (wypełniony z użyciem panelu wnioskodawcy dostępnego na stronie www.pw.opolskie.pl) oraz
- papierowej.
Na co i kto może składać wnioski?
Kto może składać wnioski?
O dofinansowanie w ramach konkursu mogą ubiegać się podmioty działające w obszarze edukacji ogólnej, tj.:- podmioty działające na podstawie obowiązujących regulacji prawnych ww. zakresie i/lub
- podmioty prowadzące działalność gospodarczą, której przeważający numer PKD odpowiada obszarowi edukacji i/lub
- podmioty posiadające w statucie lub w innym dokumencie (np. w umowie spółki) stanowiącym podstawę jego funkcjonowania zapisy o prowadzeniu działalności w przedmiotowym zakresie i/lub
- podmioty, które w sprawozdaniu finansowym, sporządzonym na koniec roku obrachunkowego poprzedzającego rok złożenia wniosku o dofinansowanie, wykazują iż przeważający przychód uzyskały z prowadzenia działalności w obszarze edukacji.
Na co można otrzymać dofinansowanie?
Przedmiotem konkursu są typy projektów określone dla poddziałania 9.1.2 Wsparcie kształcenia ogólnego w Aglomeracji Opolskiej w ramach Osi priorytetowej IX Wysoka jakość edukacji RPO WO 2014-2020 tj.:- Kształcenie kompetencji kluczowych (TIK, matematyczno-przyrodnicze, języki obce) oraz właściwych umiejętności i postaw niezbędnych do funkcjonowania na rynku pracy (kreatywność, innowacyjność, praca zespołowa) poprzez:
- doskonalenie umiejętności i kompetencji/kwalifikacji zawodowych nauczycieli w zakresie stosowania metod oraz form organizacyjnych sprzyjających kształtowaniu i rozwijaniu u uczniów, wychowanków lub słuchaczy kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy oraz właściwych postaw i umiejętności,
- kształtowanie i rozwijanie u uczniów, wychowanków lub słuchaczy kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy oraz właściwych postaw i umiejętności.
- Tworzenie warunków dla nauczania opartego na metodzie eksperymentu poprzez realizację kompleksowych projektów obejmujących:
- wyposażenie pracowni szkolnych w narzędzia do nauczania przedmiotów przyrodniczych lub matematyki,
- doskonalenie umiejętności i kompetencji/kwalifikacji zawodowych nauczycieli, w tym nauczycieli przedmiotów przyrodniczych lub matematyki, niezbędnych do prowadzenia procesu nauczania opartego na metodzie eksperymentu,
- kształtowanie i rozwijanie kompetencji uczniów, wychowanków lub słuchaczy w zakresie przedmiotów przyrodniczych lub matematyki.
- Korzystanie z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) oraz rozwijanie kompetencji informatycznych poprzez:
- wyposażenie szkół lub placówek systemu oświaty w nowoczesne pomoce dydaktyczne oraz narzędzia TIK niezbędne do realizacji programów nauczania w szkołach lub placówkach systemu oświaty, w tym zapewnienie odpowiedniej infrastruktury sieciowo-usługowej,
- podnoszenie kompetencji/kwalifikacji cyfrowych nauczycieli wszystkich przedmiotów, w tym w zakresie korzystania z narzędzi TIK zakupionych do szkół lub placówek systemu oświaty oraz włączania narzędzi TIK do nauczania przedmiotowego,
- kształtowanie i rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów, wychowanków lub słuchaczy, w tym z uwzględnieniem bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni i wynikających z tego tytułu zagrożeń,
- programy rozwijania kompetencji cyfrowych uczniów, wychowanków lub słuchaczy poprzez naukę programowania.
- Kompleksowe programy wspomagające szkołę lub placówkę systemu oświaty w procesie indywidualizacji pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym wsparcie ucznia młodszego:
- doposażenie szkół lub placówek systemu oświaty w pomoce dydaktyczne oraz specjalistyczny sprzęt do rozpoznawania potrzeb rozwojowych, edukacyjnych i możliwości psychofizycznych oraz wspomagania rozwoju i prowadzenia terapii uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, a także podręczniki szkolne i materiały dydaktyczne dostosowane do potrzeb uczniów z niepełnosprawnością, ze szczególnym uwzględnieniem tych pomocy, sprzętu i narzędzi, które są zgodne z koncepcją uniwersalnego projektowania,
- przygotowanie nauczycieli do prowadzenia procesu indywidualizacji pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym wsparcia ucznia młodszego, rozpoznawania potrzeb rozwojowych, edukacyjnych i możliwości psychofizycznych uczniów i efektywnego stosowania pomocy dydaktycznych w pracy,
- wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym uczniów młodszych w ramach zajęć uzupełniających ofertę szkoły lub placówki systemu oświaty.
- Rozwój doradztwa edukacyjno-zawodowego poprzez:
- uzyskiwanie kwalifikacji doradców edukacyjno-zawodowych przez osoby realizujące zadania z zakresu doradztwa edukacyjno- zawodowego w szkołach i placówkach, które nie posiadają kwalifikacji z tego zakresu oraz podnoszenie kwalifikacji doradców edukacyjno- zawodowych, realizujących zadania z zakresu doradztwa edukacyjno- zawodowego w szkołach,
- tworzenie Szkolnych Punktów Informacji i Kariery,
- zewnętrzne wsparcie szkół w obszarze doradztwa edukacyjno- zawodowego.
Finanse
Maksymalny dopuszczalny poziom dofinansowania projektu
Zgodnie z Szczegółowym Opisem Osi Priorytetowych RPO WO 2014-2020, maksymalny poziom dofinansowania całkowitego wydatków kwalifikowalnych na poziomie projektu wynosi 95%, w tym poziom dofinansowania UE - maksymalnie 85%.Ogólna pula środków przeznaczona na dofinansowanie projektów
Kwota przeznaczona na konkurs w ramach Poddziałania 9.1.2 Wsparcie kształcenia ogólnego w Aglomeracji Opolskiej wynosi 28 633 449,82 zł, w tym dofinansowanie z Unii Europejskiej (UE) 25 619 400,00 zł. Z ogólnej kwoty alokacji przeznaczonej na konkurs na procedurę odwoławczą przeznacza się 2 863 347,97 zł, w tym dofinansowanie z Unii Europejskiej 2 561 940,00 zł.Niezbędne dokumenty
REGULAMIN KONKURSU 9.1.2Załączniki:
- Załącznik nr 1 - Etapy konkursu (EFS).
- Załącznik nr 2 - Instrukcja przygotowania wersji elektronicznej i papierowej wniosku o dofinansowanie projektu (EFS).
- Załącznik nr 3 - Wzór wniosku o dofinansowanie (EFS).
- Załącznik nr 4 - Instrukcja wypełniania wniosku o dofinansowanie (EFS).
- Załącznik nr 5 - Katalog wydatków kwalifikowalnych w ramach wyposażenia szkolnych pracowni matematycznych.
- Załącznik nr 6 - Sposób weryfikacji nabycia kwalifikacji i kompetencji przez nauczycieli i uczniów (EFS).
- Załącznik nr 7 - Kryteria wyboru projektów dla działania 9.1.2 Wsparcie kształcenia ogólnego w Aglomeracji Opolskiej RPO WO 2014-2020.
- Załącznik nr 8 - Średnie wyniki egzaminów zewnętrznych w skali AO.
- Załącznik nr 9: Wzór umowy o dofinansowanie projektu:
- Załącznik nr 1 do umowy - Wzór wniosku o dofinansowanie EFS;
- Załącznik nr 2 do umowy - Oświadczenie o kwalifikowalności VAT;
- Załącznik nr 3 do umowy - Harmonogram płatności;
- Załącznik nr 4 do umowy - Zestawienie wszystkich dokumentów księgowych dotyczących realizowanego projektu;
- Załącznik nr 5 do umowy - Formularz wniosku o płatność EFS;
- Załącznik nr 6 do umowy - Formularz zmian;
- Załącznik nr 7 do umowy - Wzór oświadczenia uczestnika projektu;
- Załącznik nr 8 do umowy - Zakres danych osobowych powierzonych do przetwarzania;
- Załącznik nr 9 do umowy - Wzór upoważnienia do przetwarzania danych osobowych na poziomie Beneficjenta i podmiotów przez niego umocowanych;
- Załącznik nr 10 do umowy - Wzór odwołania upoważnienia do przetwarzania danych osobowych na poziomie Beneficjenta i podmiotów przez niego umocowanych;
- Załącznik nr 11 do umowy - Obowiązki informacyjne Beneficjenta.
- Załącznik nr 1 do umowy - Wzór wniosku o dofinansowanie EFS;
- Załącznik nr 2 do umowy - Oświadczenie o kwalifikowalności VAT;
- Załącznik nr 3 do umowy - Harmonogram płatności;
- Załącznik nr 4 do umowy - Formularz wniosku o płatność EFS;
- Załącznik nr 5 do umowy - Formularz zmian;
- Załącznik nr 6 do umowy - Wzór oświadczenia uczestnika projektu;
- Załącznik nr 7 do umowy - Zakres danych osobowych powierzonych do przetwarzania;
- Załącznik nr 8 do umowy - Wzór upoważnienia do przetwarzania danych osobowych na poziomie Beneficjenta i podmiotów przez niego umocowanych;
- Załącznik nr 9 do umowy - Wzór odwołania upoważnienia do przetwarzania danych osobowych na poziomie Beneficjenta i podmiotów przez niego umocowanych;
- Załącznik nr 10 do umowy - Obowiązki informacyjne Beneficjenta.
- Załącznik nr 10 - Lista wskaźników na poziomie projektu dla poddziałania 9.1.2 Wsparcie kształcenia ogólnego w Aglomeracji Opolskiej;
- Załącznik nr 11 - Podział jednostek przestrzennych województwa opolskiego wg klasyfikacji DEGURBA.
Inne dokumenty obowiązujące w naborze:
- Szczegółowy Opis Osi Priorytetowych RPO WO 2014-2020. Zakres EFS (wersja 5).
- Regulamin pracy komisji oceny projektów oceniającej projekty w ramach EFS.
- Wytyczne MIiR w zakresie trybów wyboru projektów na lata 2014-2020.
- Wytyczne MIiR w zakresie kwalifikowalności wydatków w zakresie EFRR, EFS oraz FS na lata 2014-2020.
- Wytyczne MIiR w zakresie realizacji zasady równości szans i niedyskryminacji.
- Wytyczne MIiR w zakresie monitorowania postępu rzeczowego realizacji programów operacyjnych na lata 2014-2020.
- Załącznik 1. Wspólna Lista Wskaźników Kluczowych 2014-2020 – EFRR, FS.
- Załącznik 2. Wspólna Lista Wskaźników Kluczowych 2014-2020 – EFS.
- Załącznik 3. Wzór dokumentu dot. metodologii szacowania wartości docelowych wskaźników w KPO/RPO: Informacje na temat ustanowienia ram wykonania.
- Załącznik 4. Wzór dokumentu dot. metodologii szacowania wartości docelowych wskaźników w KPO/RPO. Informacje na temat pozostałych wskaźników w KPO/RPO.
- Załącznik 5. Wzór metryki wskaźnika.
- Załącznik nr 6. Sposób pomiaru wskaźników rezultatu długoterminowego EFS, dla których źródłem danych jest badanie ewaluacyjne.
- Załącznik 7 Zakres danych nt. uczestników projektów współfinansowanych z EFS gromadzonych w centralnym systemie teleinformatycznym.
- Wytyczne MIiR w zakresie gromadzenia i przekazywania danych w postaci elektronicznej na lata 2014-2020.
- Taryfikator maksymalnych dopuszczalnych cen towarów i usług typowych dla-konkursowego i pozakonkursowego trybu wyboru projektów.
- Wytyczne MIiR w zakresie realizacji przedsięwzięć z udziałem środków Europejskiego Funduszu Społecznego w obszarze edukacji na lata 2014-2020.
Inne ważne informacje
Środki odwoławcze przysługujące składającemu wniosek
W przypadku negatywnej oceny projektu, o której mowa w art. 53 ust. 2 ustawy wdrożeniowej, wnioskodawca ma prawo w terminie 14 dni od dnia doręczenia informacji, o której mowa w art. 46 ust. 3 ww. ustawy, złożyć pisemny protest za pośrednictwem instytucji, o której mowa w art. 39 ust. 1, tj. IOK. Informacja na temat procedury odwoławczej obowiązującej dla konkursu została szczegółowo opisana w rozdziale 15 Ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020 (Dz. U. z 2014 r. poz. 1146 z późn. zm.).Pytania i odpowiedzi
W przypadku konieczności udzielenia wnioskodawcy wyjaśnień w kwestiach dotyczących konkursu oraz pomocy w interpretacji postanowień niniejszego Regulaminu konkursu, IP ZIT udziela indywidualnie odpowiedzi na pytania wnioskodawcy. Zapytania do IOK można składać za pomocą:- E – maila: info@ao.opole.pl;
- Faksu: +48 77 44 59 612;
- Telefonu: +48 77 54 17 933;
- Bezpośrednio w siedzibie: Stowarzyszenie Aglomeracja Opolska Związek Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Dział Oceny i Wyboru Projektów ul. Horoszkiewicza 6, 45-301 Opole
Pytania i odpowiedzi dotyczące konkursu 9.1.2
Linki
Zamieszczono w dniu: 2015-11-13