Informacje o naborze
Termin rozstrzygnięcia konkursu
Marzec 2025 r.
Miejsce składania wniosków
IP przyjmuje wnioski o dofinansowanie projektu wyłącznie za pomocą systemu teleinformatycznego LSI 2021-2027.
Adres strony internetowej Panelu Wnioskodawcy: http://pw2021.opolskie.pl
Sposób składania wniosków o dofinansowanie
Nabór wniosków o dofinansowanie projektu będzie prowadzony w terminie 26.06.2024r. do 28.08.2024r.
Ww. termin obejmuje rozpoczęcie naboru (dzień udostępnienia formularza wniosku o dofinansowanie projektu w systemie teleinformatycznym w sposób umożliwiający składanie wniosków o dofinansowanie projektu), przyjmowanie wniosków oraz zakończenie naboru.
IP przyjmuje wnioski o dofinansowanie projektu wyłącznie za pomocą systemu teleinformatycznego LSI 2021-2027.
Adres strony internetowej Panelu Wnioskodawcy: http://pw2021.opolskie.pl
Na co i kto może składać wnioski?
Kto może składać wnioski?
Typ beneficjenta uprawnionego do składania wniosków w ramach naboru:
I. Typ beneficjenta ogólny: administracja publiczna
Typ beneficjenta szczegółowy: jednostki samorządu terytorialnego
II. Typ beneficjenta ogólny: instytucje nauki i edukacji
Typ beneficjenta szczegółowy:
- ośrodki kształcenia dorosłych,
- przedszkola i inne formy wychowania przedszkolnego,
- szkoły i placówki systemu oświaty
III. Typ beneficjenta ogólny: organizacje społeczne i związki wyznaniowe
Typ beneficjenta szczegółowy: organizacje pozarządowe
IV. Typ beneficjenta ogólny: Przedsiębiorstwa
Typ beneficjenta szczegółowy:
- MŚP
- duże przedsiębiorstwa
W przypadku projektu partnerskiego każdy partner podobnie jak wnioskodawca musi być podmiotem uprawnionym do otrzymania wsparcia w ramach działania 5.10 Edukacja włączająca.
Beneficjent oraz Partner/Partnerzy muszą wpisywać się zarówno w typ ogólny jak i w typ szczegółowy Beneficjenta.
Na co można otrzymać dofinansowanie?
Typy projektów podlegających dofinansowaniu
- Bezpośrednie wsparcie dzieci i uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w ramach edukacji włączającej w zakresie:
- zapewnienia pełnego dostępu do edukacji ogólnodostępnej, w tym w szczególności wsparcie dla dzieci i uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, w tym z niepełnosprawnościami oraz zagrożonych niedostosowaniem społecznym i niedostosowanych społecznie m.in. poprzez zapewnienie usług asystenckich, nauczania wspomaganego,
- wsparcia psychologicznego dla dzieci i uczniów zagrożonych niedostosowaniem społecznym, będących w sytuacji kryzysowej bądź traumatycznej, adaptujących się w nowym środowisku, mających za sobą niepowodzenia edukacyjne, w tym wsparcie z zakresu radzenia sobie ze stresem, przeciwdziałania negatywnym skutkom izolacji społecznej, depresji, zaburzeniom lękowym, samobójstwom czy uzależnieniom behawioralnym,
- wsparcia dzieci i uczniów wybitnie uzdolnionych, szczególnie z grup w niekorzystnej sytuacji, m.in. z rodzin o niskim statusie społeczno-ekonomicznym, mieszkających na obszarach zmarginalizowanych i/lub wiejskich, z rodzin migranckich i społeczności romskiej.
- Wdrażanie i upowszechnianie:
- wypracowanego w ramach PO WER Modelu Dostępnej Szkoły (MDS) w celu poprawy dostępności szkół podstawowych poprzez eliminowanie barier w różnych obszarach: architektonicznym, technicznym, edukacyjno-społecznym, związanym z organizacją, procedurami i zatrudnieniem oraz kompetencjami kadry.
- standardów pracy i usług asystenta ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z niepełnosprawnościami (ASPE), wypracowanych w ramach projektu „Asystent ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych - pilotaż” w przedszkolach i szkołach,
- zasad projektowania uniwersalnego w nauczaniu (ULD – universal learning design)
- Podnoszenie kompetencji kadr pedagogicznych (kursy, szkolenia, studia, doradztwo) w zakresie edukacji włączającej, w tym m.in. kształcenie w ramach pedagogiki specjalnej.
- Współpraca i inicjatywy z zakresu edukacji włączającej, mające na celu umożliwienie integracji dzieci i uczniów, wymianę doświadczeń i dostosowanie szkół/przedszkoli do potrzeb uczniów ze SPE, w tym z zaangażowaniem organizacji pozarządowych (np. szkoła podstawowa z terenów wiejskich ze szkołą miejską, szkoła zawodowa z uczelnią, szkoła ogólnodostępna ze szkołą specjalną).
- Wdrożenie szkół i placówek do pełnienia roli lokalnego centrum integracji i włączenia.
Finanse
Maksymalny dopuszczalny poziom dofinansowania projektu
Maksymalny dopuszczalny poziom dofinansowania projektu
Maksymalny % poziom dofinansowania UE w projekcie :
85 %
Maksymalny % poziom dofinansowania całkowitego wydatków kwalifikowalnych na poziomie projektu (środki UE + współfinansowanie ze środków krajowych przyznane beneficjentowi przez właściwą instytucję) :
- 95% w tym maks. udział BP 10%
Ogólna pula środków przeznaczona na dofinansowanie projektów
Dla postępowań konkurencyjnych w działaniu 5.10 Edukacja włączająca maksymalna wartość dofinansowania projektu nie może przekroczyć alokacji dla danego subregionu, tj:
dla naboru nr FEOP.05.10-IP.02-001/24 (Aglomeracja Opolska) – 8 243 764,00 PLN
dla naboru nr FEOP.05.10-IP.02-002/24 (Subregion Brzeski) - 848 294,00 PLN
dla naboru nr FEOP.05.10-IP.02-003/24 (Subregion Kędzierzyńsko-Strzelecki) -1 618 352,00 PLN
dla naboru nr FEOP.05.10-IP.02-004/24 (Subregion Południowy) - 2 354 882,00 PLN
dla naboru nr FEOP.05.10-IP.02-004/24 (Subregion Północny) - 1 786 000,00 PLN.
Niezbędne dokumenty
- Regulamin wyboru projektów dla działania 5.10 FEO
- Załącznik nr 1 do regulaminu Procedura oceny projektów
- Załącznik nr 2 do regulaminu Wzór wniosku o dofinansowanie
- Załącznik nr 3 do regulaminu Instrukcja wypełniania wniosku o dofinansowanie
- Załącznik nr 4 do regulaminu Instrukcja obslugi panelu wnioskodawcy FEO 2021-2027
- Załącznik nr 5 do regulaminu Kryteria wyboru projektów dla działania 5.10 Edukacja włączajaca
- Załącznik nr 6 do regulaminu Wzór umowy o dofinansowanie projektu
- Zał. 2 do umowy - Oświadczenie o kwalifikowalności VAT
- Zał. 3 do umowy - Formularz wniosku o płatność
- Zał. 4 do umowy - Formularz wprowadzania zmian w projekcie
- Zał. 5 do umowy - Taryfikator korekt kosztów pośrednich
- Zał. 6 do umowy - Harmonogram płatności
- Zał. 7 do umowy - Wniosek o dodanie osoby zarządzającej projektem
- Zał. 8 do umowy - Obowiązki informacyjne Beneficjenta
- Zał. 9 do umowy - Wykaz pomniejszenia wartości dofinansowania projektu
- Zał. 10 do umowy - Wzór oświadczenia udzielenia licencji niewyłącznej
- Zał. 11 do umowy - Oświadczenie uczestnika projektu
- Zał. 12 do umowy - Zakres danych osobowych powierzonych do przetwarzania
- Zał. 13 do umowy - Wzór upoważnienia do przetwarania danych
- Zał. 14 do umowy - Wzór odwołania upoważnienia do przetwarzania danych
- Zał. 15 do umowy - Zasady weryfikacji kryteriów na etapie realizacji projektu
- Załącznik nr 7 do regulaminu Lista wskaźników na poziomie projektu
- Załącznik nr 8 do regulaminu Podzial jednostek przestrzennych wg klasyfikacji DEGURBA
- Załącznik nr 9 do regulaminu Źródła weryfikacji dokumentów składanych przez uczestników projektu
- Załącznik nr 10 do regulaminu Wyciąg z SZOP FEO 2021-2027
- Załącznik nr 11 do regulaminu Minimalny zakres diagnozy potrzeb
- Załącznik nr 12 do regulaminu Analiza grup znajdujących się w niekorzystnej sytuacji
Inne ważne informacje
Środki odwoławcze przysługujące składającemu wniosek
Wnioskodawca, którego projekt został oceniony negatywnie na którymkolwiek z etapów oceny, ma prawo w terminie 14 dni od dnia otrzymania informacji o jego niezakwalifikowaniu do kolejnego etapu oceny lub nie wybraniu do dofinansowania (w tym z uwagi na wyczerpanie kwoty przeznaczonej na dofinansowanie projektów w danym naborze), złożyć pisemny protest za pośrednictwem instytucji, o której mowa w art. 44 ust. 1 ustawy wdrożeniowej, tj. IP na adres:
Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu Głogowska 25c, 45-315 Opole.
Autokontroli w zakresie oceny projektu, o której mowa w art. 67 ust. 1 ustawy wdrożeniowej dokonuje Instytucja Pośrednicząca.
Natomiast instytucją odpowiedzialną za rozpatrzenie protestu jest IZ FEO 2021 – 2027.
Jednakże wyczerpanie kwoty przeznaczonej na dofinansowanie projektów w danym naborze nie może stanowić wyłącznej przesłanki wniesienia protestu.
W przypadku nieuwzględnienia protestu, negatywnej ponownej oceny projektu, lub pozostawienia protestu bez rozpatrzenia, w tym w sytuacji, gdy zostanie wyczerpana kwota przeznaczona na dofinansowanie projektów w ramach działania, Wnioskodawca w terminie 14 dni od dnia otrzymania informacji w tym zakresie, a w przypadku o którym mowa w art. 64 ust. 3 ustawy wdrożeniowej w terminie 14 dni od dnia upływu terminu na uzupełnienie protestu lub poprawienie w nim oczywistych omyłek, ma możliwość wniesienia skargi wraz z kompletną dokumentacją w sprawie, bezpośrednio do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu, zgodnie z art. 3 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2022 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi. Rozstrzygnięcie w przedmiocie skargi zapada w terminie 30 dni od dnia jej wniesienia.
Od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu zarówno Wnioskodawca, IZ, a także IP, mogą wnieść skargę kasacyjną do Naczelnego Sądu Administracyjnego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu.
Szczegółowe informacje dotyczące procedury odwoławczej zostały opisane w Rozdziale 16 ustawy wdrożeniowej.
UWAGA!
Procedura odwoławcza nie wstrzymuje zawierania umów o dofinansowanie z Wnioskodawcami, których projekty zostały wybrane do dofinansowania.
Pytania i odpowiedzi
Dodatkowe informacje można uzyskać w Wojewódzkim Urzędzie Pracy w Opolu ul. Głogowska 25c, 45-315 Opole.Punkt Informacyjny o EFS: e-mail: punktefs@wup.opole.pl
- tel. 77 44 16 754, 77 44 16 599
oraz pod numerem telefonu:
- 77 44 17 002, 77 44 17 472, 77 17 452 lub 77 44 17 738
- e-mail: kislak@wup.opole.pl, s.klis@wup.opole.pl, j.nowara@wup.opole.pl
Uprzejmie prosimy o kontakt w pierwszej kolejności z Punktem Informacyjnym o EFS
Linki
Zamieszczono w dniu: 2024-06-24