Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Czwarty rok z rzędu Komisja Europejska będzie wspierać produkcję codziennych, dających do myślenia i wiarygodnych treści na temat bieżących wydarzeń z całej Europy, przeznaczonych dla młodych Europejczyków i tworzonych przez nich.

Podobnie jak w latach 2020, 2021 i 2022, niniejsze zaproszenie do składania wniosków wdraża działanie przygotowawcze Parlamentu Europejskiego „Europejska sfera publiczna: nowa oferta medialna dla młodych Europejczyków”.

Program, dysponujący całkowitym budżetem w wysokości 9 mln euro, daje możliwość uruchomienia ambitnych projektów transgranicznych organizacjom mediów informacyjnych i organizacjom non-profit (młodzieżowym).

Celem zaproszenia jest zbliżenie Unii do młodych ludzi, zachęcenie ich do stania się aktywnymi obywatelami i połączenia ich ponad granicami. Działania mają zwiększyć dostępność informacji online, w różnych językach, na tematy europejskie, które mają wpływ na młodych ludzi w całej UE, przedstawione w ciekawych i angażujących formatach i uwzględniających różne punkty widzenia.

Projekty powinny angażować młodzież do dyskusji i uczestnictwa w wydarzeniach. Umowy o udzielenie dotacji będą zawierać zapisy gwarantujące, że beneficjenci są niezależni redakcyjnie i działają bez jakiejkolwiek ingerencji politycznej.

Projekty powinny rozpocząć się latem 2024 r., a orientacyjny czas trwania powinien wynosić 14 miesięcy. Komisja przewiduje maksymalnie 4 wnioski, z maksymalną kwotą dotacji w wysokości 3,2 mln euro. Maksymalny poziom współfinansowania wynosi 80 proc. kosztów kwalifikowalnych, jednak wnioskodawcy mogą zaproponować niższy poziom współfinansowania. Wnioski można składać do 29 stycznia 2024 r.

Oczekiwane wyniki:

  • Współpraca między co najmniej pięcioma organizacjami z pięciu państw członkowskich UE;
  • Tworzenie codziennych, motywujących do refleksji treści dotyczących spraw bieżących, w drodze innowacyjnych transgranicznych procesów redakcyjnych;
  • Plan działań informacyjnych, pozwalający dotrzeć do jak największej liczby młodych Europejczyków;
  • Dystrybucja za pośrednictwem własnych kanałów, stron internetowych partnerów, blogów lub sieci mediów społecznościowych;
  • Udział w dyskusjach i wydarzeniach dla młodzieży.

Dodatkowe informacje, w tym treść zaproszenia do składania wniosków można znaleźć na stronie Komisji Europejskiej